demo

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
2017. Ξενοδοχείο στην Αλυζία
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/5067551.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/4247282.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/1039275.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/9445492p.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/260808s1.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/848247s2.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/922589s3.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/308601s17.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/156723s20.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/183240s15.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/5020243.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/221179s18.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/2615654.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/428540s22.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/1633796.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/9814646.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/5968967.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/7030408.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/2335454.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/729550s26.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/9467779.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/11017210.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/38885310.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/702363n1.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/452238n2.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/89264111.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/68898114.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/1668493_2_.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/66649834.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/59024435.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/633371s34.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/373401s32.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/509902s33.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/27553012.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/44782613.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/14169717.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/47802018.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/17130920.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/29310221.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/11775415.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/48374928.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/3712962d.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/24648817_2.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/5825953d.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/49618224_new.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/959525s7n.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/611021s28.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/6543614d.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/25397025new.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/7783905d.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/48368127new.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/1994747d.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/44280312.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/3595191d.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/9869218d.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/26849513.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/543600s19.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/631221s9.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/627497s8.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/3977993o.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/19988419.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/5316844o.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/5120726or.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/19078031.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/1575917o.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/27336020.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/5993439o.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/8021649.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/24168310o.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/2095891.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/3730582s.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/9849603.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/8064714.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/7697535.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/7254506.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/2712777s.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/6902958s.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/8236739s.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/98336421.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/93596322new.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/107315s21prin.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/820886s21.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/42831932.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/38193530.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/117714s25.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/962858s11.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/333335s12.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/216478s14.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/323760s10.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/876935s27.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/43563137.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/121187s24.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/695383s23.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/134220n5.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/307192n3.jpglink
http://kyranis.gr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/620998n4.jpglink
Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Interior Interior Εργο Interior Εργο Interior Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Interior test3 test3 Εργο Εργο Εργο test3 test3 Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο test3 test3 test3 test3 test3 test3 Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Interior Interior Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Interior Interior Interior Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Εργο Interior Interior Interior Interior Interior Εργο Εργο Interior Interior Εργο Interior Interior

Κύριος του έργου – Κατασκευαστής: ΑΙΘΩΝ -ΑΥΔΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ Α.Ε.

Ομάδα:

Αρχιτεκτονική Μελέτη: 

Α. Κυράνης, Κ. Στεφανίδου, A. Σταυρίδου, Μ. Μαζαράκης, A. Mελά, Π. Τριάντη

Συνεργάτες:

Ε. Βουλιούρη, Θ. Ζαρμπάλης, Λ. Λυμπερόπουλος, Χ. Τριάντος, Α. Χαραλαμπίδη, Μ. Ξυδιά

Εικαστικά:  Β. Ροϊλού

Γραφιστικά:  k2design_Γ.Κουρούδης

Στατική Μελέτη:  Ε. Μιχαήλ, Μ. Ροδίτης

Μηχανολογικά:  X. Νταγιάντας, Γ. Σακκάς

Κηποτεχνική Μελέτη:  X. Φωτιάδου

Σχεδιασμός κατασκευαστικών λεπτομερειών εφαρμογής:

Κυράνης Ανδρέας

Mεταλλικές κατασκευές: Αλέξανδρος Μπιρμπίλης

Ξύλινες κατασκευές: Γιάννης Καλυμνιός

Έρευνα και ανάπτυξη ειδικών κατασκευών και προϊόντων:

Κυράνης Ανδρέας, Γιάννης Έλληνας, Δημήτρης Μαρκαντωνάτος, Παύλος Μήτσιος,

Μελέτη ηχομόνωσης:

Κωστάζος Ηλίας

Κατασκευή:

χωματουργικά: Ντουραντώνης Ανδρέας

σκυροδετήσεις: Αφοί Πασχαλιδη ΟΕ

στεγανώσεις: Ζαπουνίδης Αντώνης & ΣΙΑ ΟΕ  

ηλεκτρομηχανολογικά: Νταγιάντας Χάρης& ΣΙΑ Ο.Ε.

ηλεκτρολογικά: Σταύρου Δημήτρης

έγχρωμοι σοβάδες: Τσαντίλης Α.Ε.

εφαρμογή έγχρωμων σοβάδων: ANTRAX HELLAS

ειδικές κατασκευές μαρμάρου: Stonetech Gonianakis

ειδικές μεταλλικές κατασκευές: Lasertech AEBE 

ειδικές κατασκευές αλουμινίου, χαλκού και επίπλων: ΕΟΝ Α.Β.Ε. 

γυψοσανίδες: Λυγκώνης Θόδωρος, Τσιάβος Δημήτρης

κατασκευή γύψινων προφίλ: ΓΥΨΟΜΕΤΑΛ Α.Ε. 

φωτιστικά προφίλ, λαμπτήρες και σώματα: ΦΩΤΟΡΥΘΜΟΣ

πριζοδιακοπτικό υλικό: Vimar

ξύλινα έπιπλα και ειδικές κατασκευές: Γιάννης Καλυμνιός

υφάσματα επιπλώσεων: Homad

κουρτίνες: Βαμβάκι Studio-Έλενα Κωστοπούλου, NOMAAD-Μηνάς Σελέντης                                                                                 

είδη υγιεινής: porcelana

κουφώματα αλουμινίου: ALKAT - Δαμανάκης

τσιμεντοκονίες δαπέδων-τοίχων: ANTRAX HELLAS, Δεβετζόγλου Β.Α. ΑΒΕΕ

γυάλινες κατασκευές: VINTERGLASS LTD ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Ε.Π.Ε.


Διαχείριση Έργου:

 Α. Κυράνης, Χ. Χατζής, Κ. Στεφανίδου, Ε. Λαχανά, Μ. Μπίρμπας


τόπος

τοπίο

οικόπεδο

ερείπιο ελαιοτριβείου 19ου αιώνα

διατηρητέο βυζαντινό μνημείο 9ου αιώνα



Τεχνική ταυτότητα συγκροτήματος

 

Σε μια  έκταση περίπου 35000 μ2 συνυπάρχει ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα με τα ερείπια ενός βυζαντινού ναού του 9ου και ενός ελαιοτριβείου του 19ου αιώνα.

 

Τα προς επίλυση και σχεδίαση ζητήματα είναι:

 υποδομών για τις τεχνικές και τεχνολογικές εγκαταστάσεις ενός σύγχρονου μικρού οικισμού

 προβολής και επισκεψιμότητας ενός φυλασσόμενου αρχαιολογικού χώρου

 λειτουργικής και αισθητικής ένταξης ενός μικρού βιομηχανικού κτιρίου

 δωματίων ξενοδοχείου διαφορετικών τύπων και μεγεθών

 δεκάδων διαφορετικών συνοδών του ξενοδοχείου χρήσεων

 σταθερών και κινητών επίπλων

 εικαστικής και εταιρικής ταυτότητας ξενοδοχείου

 εσωτερικών και εξωτερικών χώρων με πολύ αυστηρές προδιαγραφές ενεργειακής κατανάλωσης

 διαφορετικών προφίλ υποδοχής φωτισμού, φωτιστικών σωμάτων και λαμπτήρων προς εξυπηρέτηση αυτών των απαιτήσεων

 δεκάδων ειδικών συστημάτων και εξαρτημάτων

 δεκάδων υποβοηθητικών υποκατασκευών, αναγκαίων εργαλείων στην υλοποίηση της τελικής κατασκευής

 

Τα ζητήματα αυτά αντιμετωπίσθηκαν με ένα πνεύμα ουσιαστικής εμβάθυνσης στην κάθε ανάγκη που γεννά η συγκεκριμένη περιοχή εφαρμογής.

Πρόκειται για ένα εγχείρημα ολιστικού σχεδιασμού προκειμένου να υποστηριχτεί μια ολιστική κατασκευαστική διαδικασία έξω από μαζικά πρότυπα κονσέρβα. Μια τέτοια διαδικασία δεν διαθέτει αξία εφαρμογής, με όρους βατούς τεχνικά και οικονομικά, αν δεν καταλήξει σε μια παραμετρική σχεδίαση μερών και ενοτήτων κατασκευών.

 

Σχεδιάζονται δεκάδες επί μέρους συστήματα προϊόντων σε όλες τις κτιριακές κλίμακες, με πολλαπλούς βαθμούς μεταξύ τους συμβατότητας, πράγμα που απουσιάζει παντελώς από τα τρέχοντα βιομηχανικά προϊόντα. Αυτή η αναλυτική παραμετρική σχεδίαση συνιστά το κλειδί που επιτρέπει την συμβατότητα και ανάμεσα σε διαφορετικούς κατασκευαστικούς τρόπους, δηλαδή την συναρμογή στο ίδιο προϊόν μερών χειροποίητων, προ βιομηχανικών, βιομηχανικών και μεταβιομηχανικών.

 

Η πλήρης επίλυση της κατασκευής στην παραμικρή της λεπτομέρεια, "από κάτω προς τα πάνω" "bottom up", εδράζεται στην απτή 1 προς 1 κλίμακα σχεδίασης στο χέρι και υποστηρίζεται στη συνέχεια με ποικίλα κατά περίπτωση σύγχρονα ψηφιακά μέσα.

Αυτή η διαδικασία, εφ όσον ολοκληρωθεί σωστά, ανοίγει δυνατότητες στην ουσιαστικά συνθετική "από πάνω προς τα κάτω", "top down" εργασία. Η τελευταία, αφού απελευθερωθεί πλήρως από τα δεσμά του μέρους, μπορεί να συλλογάται καλά το όλον, ακολουθώντας έναν τρόπο δημιουργικής δουλειάς πιο "παραδοσιακό".

 

Το βιομηχανικό προϊόν μας παγιδεύει στον κόσμο του κυρίως μέσω των εξαρτημάτων του. Αυτά είναι που μας εξαρτούν στους δικούς του δρόμους. Η όλη σχεδιαστική διαδικασία αποδεσμεύεται δραματικά μόνο όταν καταφέρεις να παρέμβεις στην καρδιά της κατασκευής, δηλαδή στα βασικά βιομηχανικά της εξαρτήματα.

Αυτό για την εποχή μας και την χώρα μας είναι εφικτό, οικονομικό και εύκολο.

 

Στην περίπτωση μας ολόκληρη η έκταση σχεδιάστηκε σε επίπεδα 1/1 όσον άφορα την παραμικρή κατασκευαστική λεπτομέρεια:

 κάθε ενότητας κατασκευών

 κάθε τελικού προς κατασκευή μέρους-απαρτιου κάθε ενότητας

 κάθε εξαρτήματος,

προκειμένου το έργο να μπορεί να υλοποιηθεί με δεκάδες, παράλληλους μεταξύ τους, διαφορετικούς τρόπους.

 

Η υπόσταση τόσο του συνόλου όσο και της κάθε λεπτομέρειας επαναξιολογήθηκε βασανιστικά πολλές φορές μέσα από την συλλογική εργασία μιας μεγάλης δημιουργικής ομάδας. Στόχος η παραγωγή ενός σύγχρονου κατά παραγγελία προϊόντος με πολύ καλά ελεγχόμενη σχέση κόστους και τελικού αποτελέσματος. 


ανάδειξη μνημείου


Αντί εισαγωγής

Ένα κτίριο σημαδεύεται από  τις αξίες του τόπου  που το φιλοξενεί και τις  αλήθειες του  χρόνου που το γεννά. 

Σε ένα σχεδόν παρθένο φυσικό περιβάλλον κατ εξοχήν "αγροτικό", εγκαθίσταται ένα τουριστικό συγκρότημα, μια σύγχρονη "αστική" κατασκευή "φιλοξενίας" ετερόκλητων ανθρώπων. 

Το "αγαθό" της "φιλοξενίας", η κύρια φαντασιακή σημασία που προσδίδει αξία στο τουριστικό προϊόν, εκπορεύεται από μια -ταυτότητα, χάρη σε αυτήν, και μόνο επί τη βάσει αυτής.  

Την εστία-ταυτότητα συγκροτούν προσόντα φυσικά και ιστορικά. Αποκτούν υπόσταση μόνο μετά την συστηματική αφύπνιση, αποσαφήνιση, ανάδυση, ανάδειξη και ανάπτυξη αναρίθμητων πολύτιμων πόρων. Η σύγχρονη αστική πραγματικότητα όχι μόνο δεν τους προσδίδει το ιερό τους μέγεθος αλλά αντίθετα τους ακυρώνει, κατακερματίζοντας τους σε αναλώσιμες ποσότητες.

Δεν αναφερόμαστε στην στείρα αναβίωση ενός θολού "φαντάσματος" κάποιου χθες.

Αναφερόμαστε σε μια σύγχρονη και ενεργή ματιά "σε εκείνο το διαρκές" που ακόμη μας συγκινεί στ αλήθεια, ενυπάρχει στο σήμερα και μπολιάζει υποδόρια το αύριο.

Η ίδια η υπόσταση της κατασκευής, ο "τρόπος" της, το "πώς" και όχι το "τί" συνιστούν την ψυχή αυτής της ταυτότητας, τον αδιάψευστο μάρτυρα της αληθινής παρουσίας ή απουσίας της. Η ενσυνείδητη και ενσυναίσθητη "βυθοσκόπηση της ύλης" με την "χειρονακτική διαμεσολάβηση" ανάμεσα στην πρώτη υλη και το τελικό αποτέλεσμα, μαρτυρούν την ομορφιά ή την ασχήμια της ανθρώπινης εργασίας και του πολιτισμού της.


"......κι ἀναρωτιέμαι τί θά λέει ἄν κάποιος βρίσκεται ἀπό πάνω καί βλέπει

αὐτές τίς φυσαλίδες,

τάχα πώς πνίγεται κάποιος ἤ πώς ἕνας δύτης ἀνιχνεύει τούς βυθούς;....."


Αυτός ο τρόπος, αυτή η παρουσία ή απουσία μαστορικής καθορίζει:

 την νεότητα αλλά και την ωριμότητα του κτιριακού οργανισμού.

 την αντοχή του στο πέρασμα του χρόνου.

 τον χαρακτήρα μιας οντότητας που μιμείται τα ουσιαστικά απλά πράγματα γύρω μας

 το χάρισμα μιας όμορφης γήρανσης που διατηρεί τη λάμψη της πρώτης νεότητας.

Η μαστορική στραγγαλίζεται από την αβασάνιστη ευκολία μιας αυτόματης "απ αλλού"  μηχανής που γεννά φτωχά προϊόντα κακέκτυπα. 

Ένα έργο διατυπώνει αυτή τη σύγκρουση με ειλικρίνεια και εντιμότητα στο ίδιο του το κορμί με πολλαπλούς τρόπους:

 όντας "ηθοποιός", δηλαδή συγκινώντας με το "κατασκευαστικό του ήθος"

 αναφερόμενο με πρωταρχικούς και πρόδηλους τρόπους σε άγνωστα πράγματα

 αφηγούμενο, μέσα από την "οντολογία της ίδιας του της κατασκευής", μια όμορφη εκδοχή της "κατασκευής" του ίδιου του "κατοικείν".

 προσκαλώντας μας να φιλοξενηθούμε στους δικούς του κόσμους

 

 προϋφιστάμενη μελέτη


 προϋφιστάμενα στοιχεία κτιρίων


γενική διάταξη πρότασής μας



Κύριες συνθετικές αρχές 

Η υλοποίηση μέρους του φέροντος οργανισμού στα πλαίσια μελέτης που προηγήθηκε της δικής μας, σε συνδυασμό με πλήθος περιορισμών και υφιστάμενων αδειοδοτήσεων, αποκλείει ριζικές αλλαγές στην χωροθέτηση των κτιριακών μονάδων.

Κληρονομώντας μια ανελαστική συνθήκη, επιλέξαμε σαν συνθετική αρχή εκείνη της "πολυδιάσπασης" με στρατηγική την "περεταίρω πολυπρόσωπη ενιαία υπόσταση" αντί εκείνης  της "περεταίρω μονοπρόσωπης  ομογενοποίησης".

Ένα πνεύμα συνήχησης και οργανικής συνύπαρξης σε πολλαπλά επίπεδα επανασυγκροτεί σχέσεις διαφορετικών αυτοδύναμων μερών- οντοτήτων τόσο μεταξύ τους όσο και με το σύνολο.

Το παράδειγμα των λαϊκών ανώνυμων παραδοσιακών οικισμών συνιστά την κυρίαρχη αναφορά μας. Ένα πλήθος από διαφορετικές και συχνά αντιφατικές οντότητες συναρθρώνεται εκεί, αργά και βασανιστικά στο πέρασμα του χρόνου.

Η χωρική τους υπόσταση αντανακλά έναν τρόπο κοινωνικής συγκρότησης που σημαδεύει την παράδοση μας και χαρακτηρίζει την ιδιοπροσωπία μας. Εδράζεται στις περίφημες "ιερές παραγωγικές κόγχες" που μεταπλάθονται σε κοινότητες, μικρές κοινωνίες προσώπων, σχετικά αυτοδύναμες παραγωγικά. Τις μεταξύ τους σχέσεις διέπει ένα δίκαιο "εθιμικό" που γεννιέται συμμετοχικά "από τα κάτω" και εμπλουτίζεται με το χρόνο  επί τη βάσει της οικονομίας των συγκεκριμένων τους αναγκών. Η οργανική συνύπαρξη πλήθους ετεροτήτων, δηλαδή "το συναμφότερον", εδράζεται σε αυτόν ακριβώς τον τρόπο θεσμικής συγκρότησης.

Στο συγκρότημα συνδιαλέγονται:

 στις γενικές χαράξεις, ο κανόνας με την εξαίρεση.

 στις γεωμετρίες των σχημάτων, τα ορθοκανονικά αυστηρά πρίσματα ( κτίρια δωματίων) με τις καμπύλες,  "αυστηρές" (κύκλοι-κύλινδροι κεντρικού κτιρίου) ή και "ελεύθερες" που προσομοιάζουν στη "φυσική" ακτογραμμή ( σχήματα κεντρικής πισίνας ).

 στις τεχνικές κατασκευής, οι πολυτιμότητες πλήθους από τρόπους κατασκευής, "παραδοσιακούς", "προβιομηχανικούς" ή και απολύτως "χειροποίητους" (σοβάς, πέτρινη τοιχοποιία) με αντίστοιχους σύγχρονους "βιομηχανικούς" και "μεταβιομηχανικούς".

 στα υλικά οι βιομηχανικές υφές και απτότητες (π.χ. γυαλί-αλουμίνιο) με ιστορικές αντίστοιχες (πέτρα, σοβάς, χειροποίητο κεραμικό, ακατέργαστο ξύλο)

 στα χρώματα τα γήινης "φυσικής" φθαρτής υφής με συνθετικά "τεχνητά" αναλλοίωτα στο χρόνο και τις συνθήκες.

 στο περιβάλλον το "εξανθρωπισμένο" με το "φυσικό" αντίστοιχο (αυτογενές πράσινο φυσικού περιβάλλοντος  με φυτεμένο αντίστοιχο)

• σε οντολογικό επίπεδο ο "ψηφιακός" με τον "φυσικό" κόσμο, με την ενσωμάτωση "έξυπνης" τεχνολογίας στις κατασκευές μέσα σε ένα "παρθένο" φυσικό περιβάλλον (αισθητήρες, αυτοματισμοί, κρυφοί φωτισμοί κα.) 


εργασίες υποδομών


τυπική τομή υποδομών


ειδικό τεμάχιο καναλιού απορροής βοτσαλωτού δαπέδου

κανάλι απορροής ομβρίων


ειδικός μεταλλότυπος καναλιού


α' φάση υποδομής

περιοχή πισίνας


μεταλλότυπος & σκάλα πισίνας


γενική εικόνα πισίνας


υδρομασάζ πισίνας


φωτογραφίες εργοταξίου, Δεκέμβριος 2017


ανάλυση κατασκευών γύρω από την πισίνα


αβαθή νερά-κεντρική πορεία προς την παραλία

κατασκευή αβαθών νερών


κατασκευή υπαίθριου μπαρ



Εξωτερικοί χώροι:

 

Στην εξωτερική εικόνα του έργου κυριαρχούν γήινα υλικά και παραδοσιακοί τρόποι κατασκευής όπου ενσωματώνονται κατ εξαίρεση μέρη με σύγχρονη υφή.

 

Το εξωτερικό περίβλημα των κτιρίων συγκροτείται από:

 τοπική υπόλευκη πέτρα με γήινους τόνους

 έγχρωμους σοβάδες σε παστέλ τόνους

 εμφανή σκαρπιτσαριστά μπετά

 λεπτές συμπληρωματικές μεταλλικές διατομές,  κουφώματα πέργκολες κτλ βαμμένες σε τόνους της ελιάς.

 

Στα δάπεδα εφαρμόζονται γήινα υλικά της ευρύτερης περιοχής:

 καλντερίμια με ποταμίσια βότσαλα

 πατημένο χώμα

 σκαρπιτσαριστά μπετά

 λωρίδες από αντικαρισμένες μαρμάρινες πλάκες

 χειροποίητα αδρά κεραμικά πλακίδια.

 

Στους  χώρους της πισίνας πατητές τσιμεντοκονίες και ξύλινο ντέκ από τικ.

 

Λειτουργικά και διακοσμητικά προσαρτήματα στην κυρίως μάζα των κτιρίων,

βιομηχανικά και όχι χειροποίητα, υποδηλώνουν το σήμερα της κατασκευής.

 

Ο ιεραρχημένος διάλογος στοιχείων έγκυρων και διαχρονικών από το χθες με στοιχεία σύγχρονα και ίσως εφήμερα, προσδίδει στο έργο μια διττή ταυτότητα, τόσο διαχρονική όσο και σύγχρονη.

 

Ο εξωτερικός φωτισμός είναι ήπιος επιτρέποντας στον έναστρο νυκτερινό θόλο του ουρανού να κάνει αισθητή την παρουσία του στο τοπίο.

Κατά κανόνα είναι κρυφός, γραμμικός και έμμεσος:

 κόγχες που φωτίζουν χαμηλά τα δάπεδα

 αυτόφωτες επιφάνειες που υποδηλώνουν κοινόχρηστες λειτουργίες

 μαλακό φως που διαχέεται από τους εσωτερικούς χώρους

 Κατ εξαίρεση είναι σημειακός που εστιάζει στις εισόδους και τη φύτευση.

 

Δημιουργείται ένα ήσυχο αφαιρετικό περιβάλλον υποδοχής ενός πλήθους από μικρές στοχευμένες εικαστικές παρεμβάσεις όπως:

 ενθέματα στα δάπεδα κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων: 

 μικρά γλυπτά σε επιλεγμένους εξωτερικούς χώρους του συγκροτήματος

 λειτουργικά κατασκευάσματα με γλυπτική διάσταση και αξία

 

ανατολική πορεία προς την παραλία

πορείες προς τα κτίσματα-δωμάτια


γενική διάταξη ανατολικά


γενική διάταξη δυτικά







εσωτερικά δωματίων


εξωτερική υφή κτιρίων


κηποτεχνική μελέτη


Σκληρά φυτά και βλάστηση από 117 ποικιλίες που υπάρχουν στο γύρω περιβάλλον εξασφαλίζουν, με ελάχιστη συντήρηση, εναλλαγή χρωμάτων και μυρωδιών καθ’ όλη την διάρκεια του έτους .

κεντρικό κτίριο - βόρεια είσοδος


νότια πλευρά


όροφος


δομή


εσωτερικά


υπόγειος χώρος


κατασκευή πιλότου



Ανοίγματα - Κουφώματα - Ψευτόκασες

Με την "διαμεσολάβηση" της ψευτόκασας γεφυρώνεται κατασκευαστικά η εξωτερική με την εσωτερική επιδερμίδα του κτιρίου ( ο σοβάς η η πέτρα με την γυψοσανίδα) και υλοποιείται η μετάβαση από μια κατασκευή ακρίβειας χιλιοστών (αλουμινένιο κούφωμα) σε μια άλλη ακρίβειας εκατοστών (τοιχοποιία, σοβάς και πέτρα).

Σε αρχική φάση σκαρώνονται με σοβαρή ακρίβεια οι βασικοί σκελετοί του εσωτερικού περιβλήματος σε συνάρτηση με τις ψευτόκασες και τις μαρμαροποδιές των ανοιγμάτων και σε δεύτερη φάση ο χτίστης "γεμίζει" κτίζοντας τα ήδη διαμορφωμένα με ακρίβεια ανοίγματα. 





Εσωτερικοί χώροι: 

Η οικονομία των αναγκών του εσωτερικού των δωματίων εξυπηρετείται από ένα αυτόνομο " κτιριακό δέρμα"  με ενιαία "πλαστική- χυτή " υπόσταση που ενσωματώνει, απορροφά και αποσιωπά:

 τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, φωτισμό, κλιματισμό, κτλ

 την μόνιμη επίπλωση, ντουλάπα, μπαγκαζιέρα, τουαλέτα, καναπές κτλ.

Συγκροτείται  ένα "ενιαίο αντιληπτικά" εσωτερικό περιβάλλον που καδράρει το φυσικό τοπίο, αγκαλιάζει τη διημέρευση, και προβάλει μόνο τα απολύτως αναγκαία από τα περιεχόμενα του.

Ο εσωτερικός χώρος, με την συναρμογή των επιμέρους επιφανειών του, μέσω καμπύλων μερών στις ακμές τους, αναφέρεται σε μια αδιαίρετη οντότητα που γεννιέται από ένα τρόπο σκέψης και κατασκευής "συνθετικό"  μάλλον παρά "αναλυτικό". Συνιστά μια σαφή αναφορά σε ένα προ-βιομηχανικο "παραδοσιακό"  παρελθόν, συμβατό με την "αγροτική" φυσιογνωμία της περιοχής.

Αυτό που επιζητείται δεν είναι ένας υποδοχέας ετερόκλητων εικόνων έτοιμων προϊόντων,  αλλά η συγκρότηση μιας ιδιαίτερης ταυτότητας που διεκδικεί να συγκινήσει αναφερόμενη με εμπράγματο ζήλο και ενδελέχεια στην πολυτιμότητα του ευρύτερου τόπου και χρόνου που την φιλοξενούν.

Τα περιεχόμενα τού  χώρου σχεδιάζονται και κατασκευάζονται σχεδόν εκ του μηδενός, προκειμένου να υπηρετήσουν με τον απλούστερο τρόπο συγκεκριμένες ανάγκες και μονάκριβες αξίες.



προφίλ φωτιστικών


3d printing μοντέλα για την κατασκευή καλουπιών γύψινων προφίλ


ξύλινα σοβατεπί, ειδικά τεμάχια


κατασκευή φωτιστικών & λαμπτήρα








Σε ένα σύνολο 63 δωματίων διαμορφώνονται 16 διαφορετικοί τύποι με επί μέρους ομοειδή τεχνικα αλλά διαφορετικά ταυτοτικά μεταξύ τους χαρακτηριστικά που προσδιορίζονται από:

 

 Το χρώμα:

Ένα εσωτερικό περιβάλλον υπόλευκο σε πολλαπλούς τόνους και υφές, λόγω υλοποίησης του από διαφορετικά μέσα και υλικά (πλαστικό χρώμα, λαδομπογιά, ξύλο, κόριαν, πέτρωμα, ύφασμα κτλ.) με μικρές επιλεκτικές χρωματικές παρεμβάσεις που δεν θα συνιστούν διακοσμητική κοινοτυπία. 

 

 Η ζωγραφική:

μια ζωγραφική παρέμβαση, εκτός "κάδρου" και "τελάρου", διαχέεται στον  εσωτερικό χώρο, σημαδεύει την ταυτότητα του και συγκροτεί το στίγμα της αισθητικής του. Όλα περιστρέφονται γύρω από αυτή την πρωταρχική ζωγραφική χειρονομία.

 

 Τα μοτίβα:

αυτή την χειρονομία παρακολουθούν όλα τα περιεχόμενα του χώρου και τα μοτίβα τους, ταπετσαρίες, υφάσματα, τσιμεντοκονίες, ενθέσεις η αποτμήσεις- ξεγυρίσματα. 

Η ζωγράφος Βιολέτα Ροϊλού διαχειρίστηκε τις χρωματικές παλέτες, τοίχων, επίπλων, υφασμάτων κτλ σαν συστατικά μέλη της βασικής ζωγραφικής σύνθεσης. 

Η "ζωγραφική" προσέγγιση προσθέτει στην "ασκητική πολυτέλεια" του χώρου και επιφυλάσσει πολλαπλές εναλλακτικές αναγνώσεις στους διαφορετικούς ενοίκους στο πέρασμα του χρόνου. Οι χώροι αποκτούν ταυτοτικά χαρακτηριστικά που επιχειρούν να αφηγηθούν η έστω υπαινιχτούν πολιτισμικές πολυτιμότητες που διεκδικούν ευρύτερες ποιότητες και σημασίες. 

 

Το έργο σε μια ιδανική εκδοχή του θα μπορούσε να αναδειχθεί σε πεδίο εικαστικού διαλόγου. Τότε, υπό το φως ενός κοινού οράματος, διαφορετικοί δημιουργοί θα χαρακτήριζαν με την ταυτότητα τους τις διαφορετικές του ενότητες. Προκειμένου το έργο τους να αποτελέσει ένα οργανικό σύνολο απαιτείται η ενορχήστρωση της απ αρχής ουσιαστικής παρουσίας τους σε ολόκληρη την διαδικασία υλοποίησης. 





Τελική εικόνα - Συνήχηση υλικών και κατασκευαστικών τρόπων






























Eταιρική ταυτότητα συγκροτήματος

Το όνομα του συγκροτήματος Betelgeuse προέρχεται από το όνομα ενός από τους μεγαλύτερους αστέρες του αστερισμού του Ωρίωνα. Ο Ωρίωνας είναι ο λαμπρότερος από όλους τους κλασικούς αστρικούς σχηματισμούς και, μετά τη Μεγάλη Άρκτο, ο πιο χαρακτηριστικός αστερισμός του ουρανού. Η ιδέα του ονόματος ανήκει στον ιδιοκτήτη ο όποιος υπήρξε στο παρελθόν καπετάνιος του εμπορικού ναυτικού. Ο αστερισμός του Ωρίωνα υπήρξε ιστορικά σημαντικό φωτεινό σημάδι στον νυκτερινό ουρανό που βοηθούσε στην επιβεβαίωση της ορθής πορείας του σκάφους με στοιχειώδη τεχνικά μέσα.

Το όνομα Betelgeuse έχει αραβική καταγωγή. Στην ελληνική μυθολογία ο Ωρίωνας υπήρξε όμορφος και γενναίος κυνηγός με πλήθος επιμέρους μύθους να συνοδεύουν την καταγωγή και το όνομα του.

Νύκτα, ταξίδι, θάλασσα, κυνηγός, ομορφιά, μυθολογικές θεότητες, αστέρια συνιστούν ένα διεθνώς καταληπτό πρωταρχικό υλικό σημασιών γύρω από τις οποίες κτίζεται η εικόνα του ξενοδοχείου. Αντί μιας αριθμητικής σήμανσης, λέξεις και φράσεις με σχετική θεματολογία θα ονοματίσουν τα δωμάτια και τις επί μέρους χρήσεις του.

 

Το δημιουργικό σκέλος της σχεδίασης της εταιρικής  ταυτότητας του Ξενοδοχείου ανέλαβε η k2design του Γιάννη Κουρούδη. Πέρα από συμβατικές ανάγκες, κάρτες φάκελοι επιστολόχαρτα και διαφημιστικά αντικείμενα σχεδιάζεται η παραμικρή σήμανση επί τη βάση μιας ενιαίας εταιρικής ταυτότητας, όπως για παράδειγμα η σήμανση του διακοπτικού υλικού.