demo

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
   orofos015  
Για ένα ελληνικό βιομηχανικό προϊόν κατά παραγγελία
Εάν κάποιος μας ρωτούσε ποιο ήταν τελικά το νόημα, αυτής της δαπάνης, αυτής της πολυετούς, ιδιαίτερα επίπονης και επίμονης εμπλοκής μας, τα 23 ακμαιότερα χρόνια της ζωής μας, με το εγχείρημα του κατοικειν, με τίμημα βαρύτατο, τόσο ψυχικό, όσο ηθικό και ιδιαίτερα, οικονομικό, θα απαντούσαμε ότι αυτή η περίοδος της ζωής μας, στα μάτια μας, παρήγαγε έργο, απολύτως καινοτομικό, ανολοκλήρωτο, ανεκπλήρωτο, και ακόμη και σήμερα επί της ουσίας, ζωντανό και επίκαιρο. Το στοίχημα και διακυβευμα, αυτής της περιόδου, που υπηρετήθηκε με απέραντο ενθουσιασμό, αυταπάρνηση, και πίστη, σε πείσμα των αναρίθμητων καθημερινών δυσκολιών και κινδύνων που παραμόνευαν στο κάθε μας βήμα, ήταν αυτό της σχεδίασης, παραγωγής και διάθεσης, σύγχρονου ελληνικού βιομηχανικού προϊόντος, με καθαρή απ αρχής στόχευση τα υψηλότερα δυνατά επίπεδα της διεθνούς Αγοράς της Δύσης, αλλά και ολόκληρου του υπόλοιπου κόσμου. Το όνειρο μας ήταν αυτό ενός επώνυμου, δυναμικού, ελληνικού, εξαγωγικού προϊόντος.

Το ουσιαστικότερο δημιούργημα όλης αυτής της προσπάθειας, ήταν η επινόηση ενός τρόπου, ενός εργαλείου, μιας γλώσσας, για την κατασκευή συστημάτων χωροκατασκευων και επίπλων, με ενσωματωμένη στη σχεδίαση τους, μια πρωτοπόρα και απολύτως σύγχρονη, παραμετρική λογική, λογική η οποία επιτρέπει στο προϊόν να υλοποιηθεί στα πλαίσια μιας μεταβιομηχανικής ρομποτικής τεχνολογίας κατασκευής, επικοινωνίας και διάθεσης, ικανών να ξαναφέρουν τον τελικό αποδέκτη στο προσκήνιο, δυνητικά αυτή τη φορά, όχι σαν καταναλωτή αλλά σαν δημιουργό των πραγμάτων που τον αφορούν και τον περιβάλλουν. Ενός προϊόντος του εγγυς μέλλοντος, που θα απαντά με απλό τυπικό και απόλυτα ελεγχόμενο από τους τελικούς αποδέκτες του τρόπο, σε απολύτως διαφορετικές, ειδικές και προσωπικές ανάγκες, με υψηλή ποιότητα και χαμηλό κόστος. Ο μόνος πραγματιστικός λόγος για τον οποίο μια τέτοια προοπτική, δεν είναι σήμερα με καθαρό τρόπο ορατή, σαν η μόνη ρεαλιστική εκδοχή εξόδου από την παγκόσμια κρίση, είναι αυτός των τεράστιων συσσωρευμένων συμφερόντων στην πλευρά μιας άλλης εκδοχής, ιστορικά κλινικά νεκρής, ηθικά βάρβαρης και ανθρωπολογικά εντελώς απάνθρωπης, αγράμματης και ανιστόρητης.

Όταν το 1992 μαζί με τον Αλέξη Οικονομίδη της ΕCΟΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ είχαμε υποβάλει στο τότε Υπουργείο Ανάπτυξης, στα πλαίσια του προγράμματος τηλεματικής HELLAS COM, πρόταση για την δημιουργία μιας απόλυτα αυτοματοποιημένης, ρομποτικής μεταποιητικής μονάδας παραγωγής, όπου ο καθένας θα μπορούσε μέσω διαδικτύου να σχεδιάζει, προκοστολογει, παραγγέλλει, κατασκευάζει και παραλαμβάνει στο χώρο του, προϊόντα χωρίς την παραμικρή άλλη ανθρώπινη διαμεσολάβηση, ήταν φαίνεται πολύ πολύ νωρίς.

Η συστηματική, ειδικά μετά την μεταπολίτευση, αποβιομηχάνιση της χώρας, συνδυασμένη με υποκειμενικές συνθήκες, ανυπέρβλητων διαφορών αντιλήψεων, στα πλαίσια της ομάδας κατοικειν, συνέβαλαν στην ματαίωση και τελικά τον πλήρη αφανισμό του φιλόδοξου αυτού εγχειρήματος. Η πλούσια, ουσιαστική και πολύπλευρη εμπειρία αυτής της περιόδου, φωτίζει τη σημερινή μας εργασία. Εκείνες οι ιδέες και οι εφαρμοσμένες επινοήσεις κατοικούν στη μνήμη μας, και  η ζωή η ίδια τις επιβεβαιώνει, μετά από χρόνια, παντού γύρω μας, μέσα και έξω από τη χώρα μας.


ΚΑΤΑΓΩΓΗ

Ο Ανδρέας Κυρανης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1956

Ο πατέρας του Γιώργος Κυρανης με καταγωγή από την Οδησσό, την Κάλυμνο, την Πάρο και τη Σύρο, ήταν

σχεδιαστής Ναυπηγός, με πολύχρονη παρουσία στην ελληνική ναυποβιομηχανια μαθητής και στενός

συνεργάτης για δεκαετίες, από τα τέλη της δεκαετίας του 30 έως και την δεκαετία του 60 του πρωτοπόρου

μηχανικού και βιομήχανου Γιάννη Ροντήρη αδελφού του γνωστού σκηνοθέτη.

( Σιδηροβιομηχανία ΡΟΣΤΡΟ Ροντήρης-Στρουμπουλης και & Σια με έδρα τον Πειραιά)

Η μητέρα του Ρόζα Πετρακη, με καταγωγή από τη Λέρο και την Κρήτη

γεννήθηκε, μεγάλωσε και σπούδασε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.


ΣΠΟΥΔΕΣ

1974   τελειώνει την Ιωννιδειο Πρότυπο Σχολή Πειραιά

δάσκαλοι που σημάδεψαν τον τρόπο σκέψης μου

οι ζωγράφοι Μουζάκης και Γαβριηλίδης, ο φιλόλογος Κουνουπας, ο μαθηματικός Κατσουλακης, ο ιστορικός Σολδατος.


1979
πτυχίο Αρχιτεκτονικής Σχολής ΕΜΠ

δάσκαλοι που σημάδεψαν τον τρόπο σκέψης μου

Οι Τάσος και Δημήτρης Μπιρης, η Αννη Βρυχεα και ο Γιώργος Χαιδοπουλος, ο Γιάννης Πολυζος,

ο Γιάννης Λιάπης , ο Σωτήρης Σορογκας, ο Γιώργος Μακρής , ο Κώστας Βοκοτοπουλος.


1981-1983
  μεταπτυχιακές Σπουδές στο εργαστήριο Αρχιτεκτονικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου

με καθηγητή τον Δημήτρη Φατουρο και θέμα Μύθος Παραμύθι και Αρχιτεκτονική


1975-1977
  στην περίοδο των σπουδών στο ΕΜΠ συνυδριτικη και δραστήρια συμμετοχή στο Πολιτιστικό Γραφείο του ΕΠΜ

με τους Κώστα Χάρακα, Δημήτρη Καπαιτανακη ,Δημήτρη Αθανίτη, Χρήστο Βακαλόπουλο ,

Νίκο Χατζόπουλο, Μαρία Αδάμ, Δημήτρη Σπινουλα, Δημήτρη Ανδρικάκη, Απόστολο Τσουκαλά κ.α.


ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

1975   Συμμετοχή στην οικογενειακή επιχείρηση ΜΕΛΚΑ ΕΠΕ των Γιώργου Κυρανη και Αντώνη Τσιπλάκη

μηχανουργείο και λεβητοποιείο ειδικών κατασκευών και ιδιαίτερα υδραυλικών βαρούλκων θαλάσσης σε σχέδια του Γ. Κυρανη


1977
   Κατασκευή στη ΜΕΛΚΑ των πρώτων προϊόντων design για το κατάστημα ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ στην οδό Ομήρου στο Κολωνάκι.

Γνωριμια,συνεργασια και φιλία με τον από τους πρωτεργάτες του εγχειρήματος κατασκευής

προϊόντων design στην Ελλάδα,  Χρήστο Παπαγεωργίου ιδρυτή των καταστημάτων ΟΙΚΟΣ και ROMA5.


1977
   Πρωτοβουλία και σύσταση με τους Βασίλη Οικονόμου και Νίκο Χατζόπουλο

                      ( μετέπειτα γνωστού σκηνοθέτη και ηθοποιού του Εθνικού Θεάτρου )

της ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ ΕΠΕ με έδρα το Πασαλιμανι Υψηλάντους 155. Τίτλος εμπνευσμένος από το βιβλίο

Δικαίωμα στην Πόλη του Henrie Lefebvre , πρωτοβουλία παρέμβασης στα πράγματα,

με την επίκληση του δικαιώματος του κοινωνικού στην οικειοποίηση της Πόλης Του.

Ανάμεσα στα προϊόντα του πρώτου καταστήματος, προϊόντα των ιταλικών εταιρειών SIMON, SHIRA , DRIADE και CIDUE


1980
   Στο σχήμα εισέρχονται οι Γιώργος Πίττας , γιός του Κώστα Πίττα γνωστού επιπλοποιού στην δεκαετία του 60, και Γιώργος Παπακώστας της ΡΑΣΠΑΣ

Ανοίγει το κατάστημα του ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ στη Φωκυλιδου και Βουκουρεστίου

Το σχήμα υποστηρίζει ένθερμα σαν εξωτερικός συνεργάτης ο Γιώργος Χαιδοπουλος

Βοηθός στην Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ φίλος και δάσκαλος.

Διοργάνωση των πρώτων εκθέσεων επίπλου στον όροφο του καταστήματος

      Κρητικό κάθισμα, υλικό της προσωπικής συλλογής του Γιώργου Χαιδοπουλου και της Αννης Βρυχεα

      Έπιπλα των Δημήτρη και Σουζανας Αντωνακακη

Πρώτη αναγνώριση του εγχειρήματος και μεγάλη εμπορική επιτυχία των πρώτων προϊόντων

Μεταλλαγή σε σύστημα χωροκατασκευης με έντονα χρώματα ανιλίνης της κλασσικής σκαλιερας του

HABITAT σειρά επίπλων ΔΡΙΤΣΑ κάθισμα φαγητού και τραπέζια

μεταλλικό ψάθινο κάθισμα

καλουπωτη πολυθρόνα μπουμπου

μεταλλαγή του καθίσματος sof-sof του enzo mari

μεταλλαγή ξύλινων προϊόντων του RIETVELT


1980-1983  
Πρώτο Δίκτυο καταστημάτων του ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ

Αθήνα, Γλυφάδα, Πειραιάς, Χαλκίδα, Λαμία, Καβάλα , Πάτρα ,Τρίπολη , Καλαμάτα


1983 Αποχώρηση από το ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ

Καφέ μπαρ ΚΑΦΕ ΕΡΩΣ στα Ψηλαλωνια στην Πάτρα

κατάστημα με είδη design ΙΡΙΔΟΣΤΑΧΤΟ με την Βάσω Βαριατζα στην Πάτρα

Σύσταση της προσωπικής εταιρείας ΧΑΡΤΑΗΤΟΣ με έδρα στην βιοτεχνική ζώνη του λιμανιού του Πειραιά οδός Αρτεμησιου 5

εργαστήρι κατασκευής σύγχρονου ελληνικού βιομηχανικού προϊόντος

εγκατάσταση στο ερείπιο ενός παλιού καρνάγιου που ανακατασκευάζεται πλήρως

για να υποδεθεί ένα εργαστήριο για μέταλλο , ξύλο και ταπετσαρίες

Συνεργασία με τον αδελφό του Κώστα Κυράνη μηχανολόγο του ΕΜΠ με ειδικότητα στα CAD-CAM συστήματα

Χρησιμοποίηση στη σχεδίαση προγραμμάτων CAD, και στην διαχείριση της παραγωγής προγραμμάτων MULTIPLAN και EXCEL


1985
  Επιστροφή στο ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ κάτω από νέο εταιρικό σχήμα.

Σύσταση της ΝΕΟ ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ ΕΠΕ με ισότιμη συμμετοχή των

Α. Κυρανη , Β. Οικονόμου , Γ. Πίττα και Γ. Χαιδοπουλου

Νέο κατάστημα επί της οδού Βουκουρεστίου 48

Συνεργασία με την αρχιτέκτονα και ηθοποιό Νατάσα Πανδή στο σχεδιασμό των χώρων και του εξοπλισμού

των Σχολών της ΔΕΠΑΚ Καλαμάτας επί Δημαρχίας Σταύρου Μπενου.


1985-1996
   Δίκτυο καταστημάτων της ΝΈΟ ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ

Αθήνα Κολωνάκι (2),Πειραιάς, Ν. Σμύρνη ,Ν. Ιωνία, Πεντέλης, Μεσογείων, Κηφισίας, Ποσειδώνος ,Γλυφάδα

Θεσσαλονικη,Δραμα,Αλεξανδρουπολη,Βεροια,Λαρισσα,Βολος,Λαμια,Ιωανινα ,Χανιά .

Συμμετοχή σε διεθνείς εμπορικές εκθέσεις design στο Λονδίνο και το Παρίσι

Συνεργασία με την γαλλική VIA μετά από πρωτοβουλίες του Γιώργου Χαιδόπουλου ,

για την διοργάνωση από κοινού εκθέσεων και την ανταλλαγή προϊόντων και εμπειρίας πάνω στο design


1991-1996   ΚΙRANIS FACTORY ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ+ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

στα πλαίσια της βιοτεχνικής δραστηριότητας στην Αρτεμησιου 5 στον Πειραιά

με αιχμή τα συστήματα επίπλων και ιδιαίτερα το έπιπλο γραφείου


1994-1995   ΚΥΡΑΝΗΣ-ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΕΠΕ
με έδρα την Πέτρου Ράλλη

βιοτεχνική δραστηριότητα στα πλαίσια της Κατοικειν


1995 αποχώρηση από την ΚΥΡΑΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

         ουσιαστική αποχώρηση από τις δραστηριότητες στα πλαίσια της ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ


1998
ο Όμιλος ΝΕΟΣΕΤ αποκτά την πλειοψηφία και το μάνατζμεντ του ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ


1998-1999   τελευταία προσπάθεια αναθέρμανσης του οράματος του ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ στα πλαίσια της ΝΕΟΣΕΤ

σχεδιάζονται και κατασκευάζονται συστήματα επίπλων με χρήση της τελευταίας CAD-CAM τεχνολογίας

σχεδιάζονται και κατασκευάζονται καινοτομικά εξαρτήματα επίπλων στην εταιρεία CONVEX

Εγχείρημα για ένα σύγχρονο ελληνικό βιομηχανικό προϊόν κατά παραγγελία

Του προϊόντος την προσαρμογή και τις λεπτομέρειες αποφασίζει με interactive διαδικασίες

ο πελάτης στο κατάστημα. Η παραγγελία μεταφέρεται αυτόματα στις ρομποτικές μηχανές

Σχεδίαση με παραμετρικά συστήματα TOP DOWN SOLID MODELIGN της αμερικανικής εταιρείας PARAMETRIC

(τεχνική υποστήριξη από τον Έλληνα αντιπρόσωπο INFOCAD)

Παραγωγή με ρομποτικές μηχανές τελευταίας τεχνολογίας.

Το εγχείρημα υποστηρίζει από τεχνολογική σκοπιά ο νεοπροσληφθεις υπεύθυνος σχεδιασμού της εταιρείας

Γιώργος Κυριακίδης πρώην τεχνικός διευθυντής στην GENERAL ELECTRIC.

Παράγονται πιλοτικά μοντέλα, εισπράττουν ενθουσιαστικές κριτικές , γίνονται επενδύσεις εκατομμυρίων

σε υλικοτεχνικές υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό και τελικά το έργο εγκαταλείπεται

μια και συγκρούεται με κατεστημένες σχέσεις στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας.


2000 και τυπική εταιρική αποχώρηση από την ΝΕΟ ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ


1999-σημερα    αποκλειστική αρχιτεκτονική δραστηριότητα στα πλαίσια του γραφείου

                          ανδρεας κυρανης αρχιτέκτονες με έδρα το Κολωνάκι οδός Φωκυλιδου 15